Готуючись до уроку
СХЕМА РОЗРОБКИ УРОКУ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У 5-7 КЛАСАХ
Здоров'язбережувальна компетентність: уявлення і поняття про здоров'я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку; усвідомлення здоров'я як вищої життєвої цінності; взаємозв'язок організму людини з природнім і соціальним оточенням; удосконалення фізичної, соціальної, психічної та духовної складових здоров'я; дбайливе ставлення до свого здоров'я: здорове харчування, розпорядок дня, гігієнічний догляд за тілом, загартовування.
Підприємницька компетентність: здатність співвідносити власні економічні інтереси з наявними матеріальними, трудовими й природними ресурсами, інтересами інших людей та суспільства; бути готовим активно діяти, організовувати власну трудову й підприємницьку діяльність і працю колективу; змінюватись і пристосовуватись до нових потреб ринку праці; оцінювати власні професійні можливості та здібності; складати й реалізувати плани підприємницької діяльності, приймати економічно обґрунтовані рішення; презентувати інформацію про результати власної економічної діяльності.
Предметних компетентностей: ознайомити учнів із..., поглибити знання учнів про ...; сформувати уявлення учнів про ..., розвивати вміння ... Виховувати інтерес та шану до ... ; прагнення до особистої творчості.
Тип уроку: комбінований.
Техніка виконання: акварельний (гуашевий) живопис, графічні техніки (простий олівець, кольорові олівці, туш, перо; пастель, кольорові крейди вугілля, монотипія, акватипія, гратографія (енкаустика), пуантелістика, офорт - ліногравюра...), скульптурне, декоративне ліплення, пап'є-маше, металопластика, шкіряна пластика, аплікація, мозаїка, колаж, паперопластика (стрічкова пластика, квілінг, рельєфна пластика, об'ємна пластика), вітраж, панно, витинанка...
2. Репродукції живописних творів (вказується автор та назва роботи, наприклад, А. Куїнджі. «Місячна ніч на Дніпрі», «Дніпро вранці»).
3. Художні світлини (пейзажі, зображення...).
4. Таблиці з кольорознавства, схеми поетапного створення композиції, дидактичні картки.
5. Наочні елементи гри «Кольорове лото».
6. Зразки дитячих робіт з теми даного уроку.7. Акварельні фарби, пензлі, папір, вода, палітра.
Терміни і поняття (словник термінів та їх тлумачення): наприклад
Образотворче мистецтво - мистецтво, що зображує життя, оточуючу дійсність у художніх образах.
Живопис - малярство, один з основних видів образотворчого мистецтва, що відтворює на площині предмети і явища реального світу з допомогою кольору.
Види мистецтв (предметів), що інтегруються на уроці: живопис, художня фотографія, музичне мистецтво, література.
Літературний ряд (при потребі): наприклад, - Т.Г. Шевченко. «Причинна», Микола Вінграновський. «Скажи мені, Дніпре...», Феофан Прокопович. «Похвала Дніпрові».
Музичний ряд (при потребі): наприклад, прослуховування музичного твору Юрія Щуровського «Після перегляду Куїнджі».
1. Організація уваги учнів на уроці та проголошення теми уроку (1 хв.).
2. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.).
3. Актуалізація набутого навчального матеріалу учнями (2-5 хв.).
4. Виклад вчителем нового матеріалу (5-7 хв.).
5. Фзкультрозминка (1 хв.).
6. Самостійна практична діяльність учнів(20-30 хв.):- виконання вправи (3-5 хв.);
- бесіда з техніки безпеки (1-2 хв.);
- виконання практичного завдання (20 хв.);
- оцінювання учнівських робіт з подальшим колективним їх аналізом (3-5 хв.).
7. Підсумок уроку, рефлексія (3-5 хв.).
8. Домашнє завдання (1 хв.).
Хід уроку
1. Організація уваги учнів на уроці та проголошення теми уроку
2. Мотивація навчальної діяльності
3. Актуалізація набутого навчального матеріалу учнями Запитання до учнів, бесіда, ігрові прийоми.
4. Виклад учителем нового матеріалу Розповідь учителя: (розповідь з елементами бесіди, розповідь з демонстрацією або використання інтерактивної технології, зокрема методу «Ти мені − я тобі» або «Навчаючи, учуюся»...).
5. Фзкультхвилинка
6. Самостійна практична діяльність учнів. Виконання вправи. Бесіда з техніки безпеки.
Інструктаж поетапності виконання практичного завдання.
Виконання практичного завдання (вчитель у процесі самостійної практичної діяльності учнів здійснює індивідуальне консультування та стимулювання творчої ініціативи школярів).
7. Підсумок уроку, рефлексія (загальна оцінка уроку, виставка закінчених творчих робіт учнів з подальшим аналізом кращих досягнень та допущених помилок).
Рефлексія уроку у формі відкритих запитань:
- Що нового дізналися (навчилися) на сьогоднішньому уроці?
- Що найбільше сподобалося?
- Що я встиг(ла) зробити на уроці?- Чого досягли?
- Що залишилося для мене невирішеним?
Рефлексія у формі незакінчених речень:
Я зрозумів, що можу ...
Для мене стало новим ...
Мене здивувало ...
У мене вийшло ...
Мені захотілося ...
Мене надихнуло ...