6 клас


Домашній інтер'єр. Кутовий інтер'єр своєї кімнати чи кухні.

Мета: поглибити знання про закони лінійної перспективи; виробити практичні навички зображення інтер'єру з різних точок зору, уміння бачити і розуміти особливості будови форми замкнуто­го простору; розвивати образно-просторове мислення та уяву; виховувати інтерес до образотворчого мистецтва.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: для вчителя - схеми побудови інтер'єру в різних видах перс­пективи, репродукції картин, відеоролик побудова інтер'єру з двома точками сходу; для учнів - альбом, графітовий олівець, гумка.

ХІД УРОКУ

І.Організація уваги учнів

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Опитування.

  • Як перекладається слово інтер'єр і що означає це поняття ?
  • Які основні закони перспективи необхідно застосувати, щоб зобразити інтер'єр?
  • Про що може розповісти інтер'єр?
  • Як можна зображувати інтер'єр?

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні на уроці ми продовжуємо знайомитися з особливостями жанру інтер'єру та навчимося зображувати інтер'єр кімнати в кутовій перспективі.

IV. Мотивація навчальної діяльності

На минулому уроці ми говорили, що художник, який малює інтер'єр, не може зобразити всі площини одразу; адже до однієї з них він обов'язково стоятиме спиною. Залежно від обраної точки зору, художники використовують вісім основних схем зображення інтер'єру.

Наведіть приклади 4 вам відомих схем зображення інтер'єру з однією точкою сходження.

V. Вивчення нового матеріалу

Домашній інтер'єр зазвичай більш затишний - він відображає життя людей, їхні захоплення, смаки. Деталі інтер'єру - меблі, світильники, килими, також характеризують культуру певного історичного часу.

У кутовому інтер'єрі художники зображають кут, утворений двома стінами приміщення.

  • Роздивіться кутовий інтер'єр і схему його побудови перспективі стор. 116-117. Порівняйте картини.
  • Зверніть увагу, як у кутовому інтер'єрі звичайної кухні художниці вдалося зобразити безліч побутових речей. Які деталі картини свідчать про заняття господині? Стор. 118.

VІ . Практична робота

Учитель поетапно показує на дошці виконання інтер'єру з двома точками сходження

ПРАВИЛО: Усі лінії предметів, розташованих на правій стіні, зорово сходяться в точки сходження на лівій стіні. Усі лінії предметів, розташованих на лівій стіні, зорово сходяться в точки сходження на правій стіні.

VIІ. Рефлексія

Фронтальний інтер'єр - це...

Кутовий інтер'єр - це...

Відмінність між фронтальним та кутовим інтер'єром полягає в ...

VIІІ. Підсумок уроку

Учитель підводить підсумки: аналізує характерні помилки в ро­ботах учнів; дає загальну оцінку виконаним роботам; оцінює діяль­ність учнів на уроці.

ІХ. Домашнє завдання
Знайти в мережі Інтернет зображення інтер'єрів української хати.


Образи твари у мистецтві

Мета. Дати поняття про анімалістичний жанр в образотворчому мистецтві; удосконалити вміння й навички створення симетричних форм, навчити передавати основні особ­ливості будови тіла й характер рухів звірів, птахів, а також пластичного вираження си­луетної форми. Розвивати спостережливість, окомір, зо­рову пам'ять, естетичне ставлення до творів мистецтва й навколишнього світу.Формувати естетичний смак, активізувати творчу ініціативу учнів.

Тип уроку. Комбінований

Обладнання:для вчителя - комп'ютер, діапроектор, таблиці зображення поетапного малюнку тварин, репродукції та фотографії творів художників і скульпторів-анімалістів;

для учнів - альбом, простий олівець, гумка, словник для запису термінів з образотворчого мистецтва, кольорові олівці.

Візуальний ряд: презентація, репродукції творів художників-анімалістів, схеми поетапності роботи.

Міжпредметні зв'язки: література, музичне мистецтво, природознавство.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

- Доброго дня, діти! Мені дуже приємно знову зустрітися з вами. Перерва вже закінчилась, тож давайте всі справи, що не стосуються уроку, залишимо за дверима класу і приготуємось до цікавої подорожі у світ мистецтва.

Прошу чергового учня назвати прізвища відсутніх, всі інші - переконались, що всі необхідні речі для уроку є у вас на партах. 2 хв.

А тепер всі зосередились і дивимось на екран.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Слайд 2. Бесіда-опитування на виявлення знань учнів про види та жанри образотворчого мистецтва і про анімалістку як вид образотворчого мистецтва, які учні засвоїли у попередніх роках навчання

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя. Сьогодні ми продовжимо знайомство з одним дуже різноманітним жанром образотворчого мистецтва - анімалістичним і творчістю багатьох художників-анімалістів й самі спробуємо свої сили в ролі художника-анімаліста.
Давайте переглянемо невеличку презентацію. 1 хв.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку. 1хв.

V. Вивчення нового матеріалу 10хв.

Слайд 3. Розповідь учителя з елементами бесіди. Анімалістичний жанр - це різновид образотворчого мистецтва, що зображує тварин. Митців, які спеціалізуються в цьому жанрі, називають анімалістами.

  • Пригадайте, в яких видах образотворчого мистецтва зображення тварин можливе? (в живописі, скульптурі, графіці, декоративно-прикладному мистецтві, ілюстраціях до книг).

Слайд 4. Художники малюють тварин з натури, тобто безпосередньо спостерігаючи за ними у природі чи в зоопарку, а також по пам'яті або за уявою.

В ілюстраціях до книг про природу головним завданням анімаліста є точність, реалістичність у зображенні тварини, її вдачі та звичок, середовища проживання.

У художньому зображенні основна увага приділяється образній характеристиці тварини, декоративній виразності її силуету та кольору.

Слайд 5. В ілюстраціях до дитячих книжок художники часто застосовують стилізацію, надаючи анімалістичним образам фантастичних або людських рис.

Стилізація - узагальнення зображуваних фігур і предметів, спрощення їхніх форм.

Марія Оксентіївна Примаченко (Приймаченко) (1909-1997) - українська художниця, яка належить до когорти найкращих митців-примітивістів світу. Займалася живописом, вишивкою, керамікою, ілюстраціями до дитячих друкованих видань.

Народилася в с. Болотня, що на Київщині. У дитинстві перехворіла на поліомієліт. У 1936 р. закінчила Школу народних майстрів у Києві. За рік малюнки М. Примаченко вразили відвідувачів Першої міжнародної виставки в Парижі, де художниця отримала золоту медаль. Пабло Пікассо називав її твори «прекрасними роботами геніальної жінки». Марк Шагал настільки захопився творчістю мисткині, що почав писати дивних істот, дуже схожих на примаченківських звірів.

Природа і фольклор рідного краю вплинули на всі роботи художниці: тут дивовижно переплітаються реальне і фантастичне, триває одвічне протистояння добра і зла. У композиціях М. Примаченко знаходять своє втілення образи неймовірних квітів, кущів, дерев, фантастичних звірів і птахів. Авторські назви й підписи до картин - наче передмова до дивовижних історій, які народжуються в уяві глядача.

Художниця нагороджена Державною премією ім. Т. Шевченка (1966 р.) за цикл робіт «Людям на радість».

Значення творчості Марії Примаченко, зокрема її «звіриної серії», полягає в тому, що в ній поєднуються витоки найдавнішої української культури і сучасність. Твори художниці представлені в багатьох музеях світу. На її честь названо одну з малих планет.

Слайд 6. У декоративно-прикладному мистецтві зображення звірів і птахів, як правило, стилізовані. Ними прикрашають тарелі, глечики, килими, рушники, одяг.

Слайд 7. Знайдіть стилізоване зображення тварин.

Порівняйте зображення котів на картинах. У чому полягає відмінність між ними? Обґрунтуйте відповідь.

VІ. Практична робота. 20 хв.

Слайд 8. Намалюйте ілюстрацію до літературного твору, головним персонажем якого є тварина. Зобразіть її реалістично або стилізовано в русі (гуаш).

Поради

  • Оберіть літературний персонаж і спосіб створення його образу - реалістичного чи стилізованого.
  • Перш ніж малювати фарбами, намітьте композицію олівцем.
  • Добирайте кольори та відтінки, що відповідають забарвленню тварини, якщо її зображення натуралістичне.
  • Якщо створюваний образ стилізований - добирайте кольори, що найвиразніше передадуть риси казкового персонажа.

Слайд 9. Послідовність роботи над начерком:
Намітити рух хребта.
Намітити голову.
Зобразити кінцівки.
Опрацювати деталі й передати фактуру.

VІІ. Підсумок уроку

Узагальнюються елементи знань та умінь, що вивчалися, і представляються цілісно.

Організовується виставка закінчених творчих робіт учнів з аналізом досягнень та допущених помилок, а також роз'яснюється методика виконання роботи для тих учнів,

що не встигли її завершити. 4хв.

VІІІ. Домашнє завдання


Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати