Образотворче мистецтво

Сутність інтегративної технології курсу «Мистецтво». 

Основними видами діяльності на уроках інтегрованого курсу «Мистецтво» залишаються:

  • сприймання;
  •  аналіз-обговорення творів мистецтва;
  • практична художньо-творча діяльність учнів (малювання, спів, пантоміма, декламація віршів, словесні описи станів природи, почуттів персонажів та інші різноманітні види творчості).

У процесі яких формується особистісно-ціннісне ставлення до дійсності та мистецтва, здійснюється розвиток загальних і спеціальних здібностей, художньо-образного мислення, відбувається стимулювання творчого потенціалу особистості, формування базових компетентностей і здатності до художньо-творчої самореалізації, виховуються потреби в духовному самовдосконаленні.

Інтегративні категорії мистецтв:

  • емоції, почуття, пафос, афекти, образ;
  • форма, композиція, жанр, стиль, напрям.

Суть інтегративної технології полягає у створенні на кожному уроці «Мистецтва», художньої культури інформаційної художньо-естетичної атмосфери діяльності із застосуванням інтерактивної, інформаційно-комунікативної методики на основі активної моделі навчання. Застосування такого комплексного впливу на процес розвитку творчої уяви учнів неодмінно забезпечує якісний розвиток художньо-творчої діяльності, формування художньо-образного мислення.

Для викладання інтегрованих курсів необхідно оволодіти алгоритмом роботи за інтегрованою технологією.

1. Визначити мету уроку.

2. Спрогнозувати очікуваний результат уроку.

3. Змоделювати схему уроку.

4. Визначити який вид інтегратора (група інтеграторів) буде використовуватися на уроці.

5. Визначити які технології будуть використовуватись на уроці.Обговорити музичний та візуальний ряд. 

Послідовність використання основних методів інтеграції змісту навчальних предметів та різних видів мистецтв:

1. Виконання випереджувальних завдання до уроку: 

  • колективне - спостереження явищ та об'єктів зображення; 
  • індивідуальні - дібрати необхідний до наступного уроку матеріал, інформацію, поезію відеоряд (з урахуванням вікових особливостей учнів та відповідно до навчальних предметів: історії, літератури...);

2. Організація сприймання творів різних видів мистецтва: художніх фотографій, ілюстрацій та репродукцій картин, слухання уривків з музичних та літературних творів, перегляд відео сюжетів тощо.

3. Проведення бесіди про спільний художній образ у різних видах мистецтва. На прикладах творів мистецтва визначаються, як взаємодіють різні види мистецтва. Сприяти розумінню учнями, за допомогою яких засобів виразності митці різних видів мистецтв створили художній образ. Проведення аналогії між мистецькими творами, що допомагає розкрити їх образний зміст, встановленню асоціативних зв'язків між ними. (Чим більше таких зв'язків вдається встановити, тим більш повноцінно виникає у свідомості дитини суб'єктивний художній образ).

У ході бесіди необхідно визначити спільні міжмистецькі поняття. Актуалізацію опорних знань раціонально проводити в інтерактивній формі, застосовуючи методи «Мікрофон», «Інтерв'ю», «Ланцюжок», «Навчаючи, вчуся», «Світська розмова», «Побудова асоціативного куща, «Так, ні» та інші.

Крім цього, що застосування комп'ютерних технологій, засобів мультимедіа, які дозволяють використати дидактичні можливості відео- і аудіо інформації, дає змогу більш ефективно здійснити системну інтеграцію мистецтва і предметних галузей знань.

4. Активізацію художньо-творчої діяльності школярів варто здійснювати з допомогою емоційного заряду, який містять у собі твори мистецтва. Цей процес доповнюється сенсорними відчуттями (доторкнутися до предметів, виявити їх фактуру, відчути запах трав, послухати мелодію мушлі і т.п.) та сенсорним аналізом (порівняти розміри предметів, їх кольоротональні співвідношення, розміщення у просторі).

5. Виконання учнями практичних завдань, тренувальних вправ (для розвитку технічних навичок), доцільно проводити в ігровій груповій формі.

6. Проведення підсумків уроку, рефлексії.

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати