Учнівське самоврядування

Активну роль у підготовці сьогоднішніх школярів до реального суспільного життя і формування в них готовності виконувати свій громадянський обов'язок покликане відігравати учнівське самоврядування в загальноосвітній школі.Учнівське самоврядування надає можливість дітям та молоді практикуватися увходженні в соціальне середовище. Беручи участь у реалізації соціально значущих проектів, програм, моделей, сьогоднішній учень набуває певного життєвого, соціального досвіду, формує свої організаторські вміння, креативні якості, і, щонайголовніше, усвідомлює важливість цієї справи.

Девіз: Пропонуй! Плануй! Організовуй! Виконуй!

Принцип роботи: Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо!

Зміст роботи

Одним із найважливіших напрямків виховної роботи є організація учнівського самоврядування.

На основі аналізу наукових праць і власного досвіду ми визначили і сформулювали основні соціально-педагогічні принципи учнівського самоврядування:

  • рівноправності - всі учасники шкільного самоврядування повинні мати рівні права субєктів шкільного життя, право вирішального голосу при прийнятті того чи іншого рішення в своєму колективі;
  • виборності - відповідально до нього органи самоуправління набувають відповідних повноважень за результатами виборів;
  • оновлення та спадковості - цей принцип потребує періодичного оновлення складу органів самоуправління та їх керівників, що визначено в нормативних шкільних документах. Водночас має забезпечуватися послідовність в роботі між попередніми і наступними складами того чи іншого органу самоуправління;
  • відкритості та гласності - згідно з цим принципом вся робота органів самоуправління має бути відкритою і забезпечувати отримання кожним членом колективу оперативної і достовірної інформації;
  • демократії - передбачає залучення до само управлінської діяльності всіх учасників навчально-виховного процесу; при цьому форми безпосередньої (прямої) демократії - загальні збори колективів або його членів - повинні мати пріоритетне значення перед формами представницької демократії (конференції, збори делегатів, членів обраних органів самоврядування);
  • законності - неухильне дотримання органами самоврядування Конституції України та інших державних правових актів, Статуту школи-інтернату, її локальних нормативних документів;
  • доцільності - потребує того, щоб зміст, організаційна структура, форми та методи діяльності органів учнівського самоуправління спрямовувалися на реалізацію потреб та інтересів дітей і педагогів у школі;
  • гуманності - органи самоуправління і відповідальні особи діють на основі моральних цінностей народу України, приймають рішення і реалізують їх в інтересах вихованців, педагогів, шкільних працівників. Міри відповідальності і покарання повинні бути суворими і водночас гуманними, не принижувати людську гідність;
  • колегіальності і персональності - передбачає колегіальне прийняття управлінських рішень і персональну відповідальність за виконання рішення;
  • свободи та самодіяльності - надає можливість кожному вихованцю вільно обирати методи і форми реалізації спільно прийнятого рішення і виявляти при цьому активність, творчість, самостійність і самодіяльність;
  • критики та самокритики - забезпечує свободу висловлювань, зауважень, не допускаючи при цьому приниження людської гідності;
  • розподілу повноважень - потребує чіткого розподілу владних повноважень і відповідальності між усіма органами учнівського самоврядування та його керівниками;
  • звітності - передбачає, що всі обрані органи самоуправління та їх члени регулярно (не рідше ніж один раз на півріччя) звітують перед своїми виборцями про результативність здійсненої ними роботи.

Саме поняття "самоврядування" означає здатність особи самостійно реалізувати свої права. Цю здатність треба розвивати і в дітей, і в дорослих.

За своїм внутрішнім змістом самоврядування є способом соціального управління спільними справами певного об'єднання людей, який ґрунтується на сукупній діяльності з прийняття рішень та їх здійснення.

Уся діяльність системи самоврядування підпорядкована принципу: "Сам вигадав, сам організував, сам виконав і сам дістав задоволення та радість від результату".

Мета роботи
  • Розширити уяву учнівської молоді про демократичні норми життєдіяльності суспільства, виховувати почуття відповідальності за загальну справу колективу.
  • Формувати громадську думку, розвивати ініціативу і самостійність уміти жити і творити колективно. Виховувати лідерські якості та повагу до колег.
  • Забезпечити задоволення освітніх та національно-культурних запитів учнів, їхню самореалізацію під час навчання та відповідну підготовку до самореалізації в дорослому житті.

Структура  моделі учнівського самоврядування

Міністерства

Міністерство соціальної допомоги - допомагає одиноким літнім людям, ветеранам Великої Вітчизняної та Афганської війн, інвалідам. Проводить доброчинні заходи.

Міністерство преси - прес-центр учнівського представництва. Організовує та здійснює художнє оформлення шкільного інтер'єру, готує і проводить інформації з різних питань. Висвітлює цікаві шкільні традиції.

Інформаційна комісія. Інформує учнів, батьків, вчителів про всі події, які відбуваються в школі, різними засобами інформації (газета, радіо, рекламні оголошення).

Міністерство освіти - організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки, залучає учнів в гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами, надає допомогу вчителям в організації навчального процесу.

Міністерство культури - керує проведенням культурно-масових, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів; організовує оформлення школи та класних кімнат.

Міністерство здоров'я і спорту - робота цього міністерства полягає в проведенні різних спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів. Голова міністерства повинен мати організаційні здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів. Члени міністерства повинні проявляти активність у різних спортивно - туристичних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров'я . Пропагувати здоровий спосіб життя.

Міністерство праці - виховує в учнях бережливе ставлення до збереження шкільного майна, створює бригади учнів для ремонту меблів та шкільного інвентарю, слідкує за прибиранням закріплених аудиторій та ділянок шкільного подвір'я.

Міністерство "Країна Барвінкова" - здійснює організацію позаурочної діяльності учнів молодших класів, спортивних ігор, дозвілля на перервах.

Міністерство дисципліни і порядку - надає допомогу педагогічному колективу школи у вихованні свідомої дисципліни, дотриманні учнями Правил для учнів, організовує чергування класних колективів по школі, на вечорах, призначає та інструктує відповідальних чергових Правління, оцінює якість виконання цієї роботи, виховує в учнях бережливе ставлення до збереження шкільного майна, створює бригади учнів для ремонту меблів та шкільного інвентарю, призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку, відвідування учнями школи, організовує випуск листків "Блискавка", "Тривожний сигнал" тощо. Використовує заходи виховного впливу до порушників дисципліни, виходить з пропозиціями на батьківський комітет, правління школи з питань поведінки учнів, здійснює контроль за діяльністю старосту, здійснює контроль за діяльністю шкільної їдальні.


Мер класу - це учень, що слідкує за дотриманням учнями, викладачами та працівниками школи законів в межах класу, сприяє організації життя класного колективу.

Мера обирає класний колектив або призначає класний керівник.

Мер звітується перед Президентом Правління самоврядування, класним керівником, адміністрацією школи.

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати